14 July, 2010

ALIEN say: Kisah di Pagi yang Bersemangat

"Kisah di Pagi yang Bersemangat ~" 
(Buat suara Shin Chan baca tajuk)

Pagi ini indah seperti biasa. Udara yang nyaman. Pokok-pokok kelihatan segar dibasahi embun pagi.
Segar~ itulah yang dapat digambarkan.

Aku seperti biasa, bersiap untuk ke tempat kerja.
Iron baju.. pagi-pagi. Macam eksesais nak regangkan otot di pagi hari.
Mandi dan menunaikan solat Subuh.
Tapi pagi itu agak rare..

Aku tiba-tiba bersiap awal untuk ke tempat kerja. Bukan lah untuk mengelak jem. Naik moto je pun~

Selalu kol 8.00 pagi baru memanaskan enjin moto, tapi pagi ini seawal jam 7.25 pagi enjin moto aku sudah panas. Untuk pengetahuan semua, tiada sebab untuk aku pergi awal. Opis aku ni bukan macam opis orang lain yang ada awek cun melecun dahi licin, baju terang benderang seksi semua, make up tebal nak nampak menarik.

Tidak.. bukan.
Kasanova pun tak tahan kerja opis aku ni, begitulah sejarah yang tercatat. Heh

Sedang enak dibuai angin pagi sambil menunggang moto. Sambil dalam kepala merangka-rangka jalan cerita untuk sebuah filem baru. Hehehe.

Vrooom~
Vroom~
- bunyik moto kriss ye, bukan moto superbike.

Lampu merah kat depan.
Eh, dah tentu bukan kena saman. Aku berhenti je kat lampu merah.
Aku teringat sesuatu..
Aku cek poket seluar kanan, poket kiri..
"Ah sudah~"
Sekali handphone tertinggal daaaa..

Nak pusing balik mengambil masa 20 minit, tak berbaloi.
Dah bersemangat pergi opis awal, handphone tertinggal plak. Ceh..
Apadaaaa...