25 July, 2010

ALIEN : Oh, begitu rupanye . . .

Eh, polis traffik lepak dengan kuda putih mereka depan masjid Putrajaya.
Lepak - lepak?
Kenapa tak jaga lalu lintas . . . .

30 minit lepas tu..
Oh, patutlah. Begitu rupanya . . .
Patut la mereka duduk - duduk macam menunggu sesuatu . .

Al kisahnya, kawan aku si aan ngajak teman dia pergi rumah kawan die kawin.
Berjalan la aku dan intan menemani dia ke sana; Masjid Putrajaya.

Masuk dalam dewan bawah masjid tu, aku pandang kanan kiri.
Pandang kiri kanan, semo org aku tak kenal.
Sebab majlis ni takde kena mengena dengan aku, aku  teman si aan je.
Keh keh keh

Ada satu mende aku perasan; laki semo pakai smart - smart.
Baju batik, baju kemeja. Aku?
Hehehe, baju t-shirt je. Nasib baik ada orang lain baju Tee gak.
Jadi, takde la rasa macam alien di kalangan manusia kan.
Ngeee~

Sedang enak melantak
Eh, eh.. tu Jalaluddin Hassan kan?
Intan tanya aku ketika terlihat di skrin besar
Kerana kurang jelas aku pun tak dapat memastikan

Dan ketika majlis sampai ke kemuncak

"Dipersilakan Tan Sri Musa Hassan untuk memberi ucapan selaku wakil keluarga lelaki..." announce si pengacara majlis.

Dengan pengumuman emcee tu, terjawablah kenapa encik polis beserta kuda putih mereka menunggu di depan Masjid Putrajaya tersebut.

Rupanya aku dan intan terpegi majlis perkahwinan anak lelaki Tan Sri Musa merangkap husband kepada kawan si aan tu. Begitulah alkisahnya ~

Selamat pengantin baru kepada mereka lah.
Moga berbahagia la selamanya.
Amin~

3 comments:

farwalis said...

perghhh.. salam a dowh

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
alien said...

die jauh xdapat salam