28 July, 2010

ALIEN : Aku ada Dia

Katanya
Luka itu bahagia
Sedih itu indah 
Sengsara itu bahagia

Jangan tanya aku mengapa
Tanya dia di sana

Katanya lagi
Bahagia akan berduka
Indah akan sengsara
Ceria akan bermuram durja

Apa maksud dia
Tanya dia di sana
Aku tiada jawapannya

Dia kata lagi
Dia lebih rela merasa pahit
Dari manis yang bersifat sementara

Pernah aku bertanya dia
Dia kata dalam aku ada dia
Dalam dia ada aku
Dalam mereka ada kita
Dalam kita ada mereka

Dia berbicara katanya
Kita serupa walau sedikit berbeza 

Kita sedikit merasa apa mereka rasa
Kita sedikit terasa apa menimpa mereka

Aku berkata
Kita tiada banyak beza
Maka sedikit serupa
Mengapa selalu bertelagah
Berjumpa selalu berentap bertikam saja

Dia diam saja

Melangkah perlahan berlalu pergi
Tanpa ada bicara
Tanpa sedikit kata

Dan
Termanggu aku sendiri di situ
Meredah dan meneroka diri
Sendiri diteman sepi

2 comments:

farwalis said...

teruskan mengayuh ke depannnn

alien said...

mekasih