18 July, 2010

ALIEN : Hari Hujan lee

Air turun dari langit . . . Hujan
Menjadikan aku tetap di situ . . . Rumah
Dingin sejuk terasa sepanjang hari . . . Badan

Hari yang hujan, aku melepak di rumah sambil membesarkan badan
Hohoho

Aku hanya miliki kuda untuk bergerak. Jadi bila hujan pergerakan agak terbatas
Jika aku miliki kereta kuda, aku memilih untuk tidak bergerak juga

Pergerakan kereta kuda juga akan terbatas di kala hujan
Hanya membazir tenaga sang kuda menarik kereta ketika langkahan kuda amatlah perlahan
Setengah hari untuk kedestinasi yg berdekatan
Juga tatkala harga makanan mereka naik di kedai-kedai berdekatan

Jadi aku memilih untuk berada di situ . . . Rumah
Jangan salahkan aku
Kehkehkeh

2 comments:

farwalis said...

rumah kata pergi, kedai panggil mari!

zhrhtoodem said...

hujan=sedap tido