13 August, 2010

alien: telan semua.. telan

Hari ini sunyi
Subuh pagi sudah menerima email amaran dari bos kecik
Maaf bos kecik
Semalam hari pusing terbalik
Staff tak puas hati bising bising menusuk telinga kanan keluar kiri
Tapi ada sikit berbekas menuju ke hati lantas memusingkan hari semalam
Tapi bos kecik mana paham semua tu kan
Mana la bos kecik nak dengar semua tu
Mana bos kecik nak ambik pusing semua tu
Aku jugak tempat diorang tuju
Sebab tu paksi fikiran aku kadang lari

Minggu ini haru sekali
Ada pejabat baru besar
Staff buat kerja kat 'luar'
Aisshh, bukan luar ke tapak projek
Ini luar betul - betul luar
Luar dari pintu opis
Bos besau pun tak ambik pusing
Yang dia tau kerja siap takde kompromi
Hal ni pun aku tempat drg tuju
Haiyoo... aku bukan kerja dgn Telekom la
Bos besau belum transfer line lama ke opis baru
Staff bising dia tak ambik pusing

Hari hari dengar kisah bos besau itu ini
Esok pun sama lusa pun sama tulat sama
Sama je kisahnya cuma versi lain - lain
Aish~

Aku pun dah malas nak ambik pusing
Lantak la korang nak bikin meeting sampai pening
Kerja aku siap tersusun takde yg bising dah ok

Tapi bila aku nak bermula kau datang minta itu ini
Aku berhenti kejap kasi apa kau nak
Bila masa aku perlu kau tolong
Kau pulak buat tak peduli biar aku sendiri
Haiyaa... itu hari kata tolong menolong
Susah - susah aku jugak kau tuju
Masa aku susah aku nak tuju sapa
Bos??
Haram dia nak bantu

Cakap banyak pun tak bermakna
Esok lusa tulat sama aje
Sketsa yang sama kisah yang sama

Aku dah letih
Korang nak memekak ke
Korang nak bising ke
Korang nak tuju aku sampai lesu ke

Aku tau cukup bulan ada duit bayar bil air letrik
Nanti ada peluang lain aku cabut
Dah malas nak dengar ko bebel pasal bos besau
Haiyoo~

No comments: