10 August, 2010

alien: pukul 3.30 pagi

Adoi adoi
Tak berbaloi dapat time off tadi
Masuk keje pukul 5.00 petang untuk memindahkan barang dari tempat lama ke tempat baru. Kol 1.30 pagi baru selesai kerja pemindahan. Tu pun ada satu sofa yg belum terletak di tempatnya dan satu meja meeting yang belum dipasang lagi.

Adoi adoi
Letih oooo

Bos besau nak sewa lori yang murah
Jadinya lori dan pemandu ialah pakej yang murah
Nak tambah pekerja kene tambah kos, bos besau tamau
Kat tempat lama pekerja sekuriti tolong la jugak
Sampai tempat baru, takde org tolong
Sudahnya aku ngn driver terpaksa angkat bebarang tu

Then, dia nak kerja cepat siap
Bayar murah plak, kalau aku ngn driver tak tolong
Mau pitam driver lori tu angkat barang tu oo

Aiyoo~ Amma~
Mengeluh la driver lori yang berbangsa India tu
Kerana mencari sesuap nasi sanggup terima tawaran yang tak seberapa tu, walau terpaksa balik ke rumah lewat malam dia tak merungut depan aku. Belakang tu, len crita la. Hanya mencari sesuap nasi.

Tak pernah aku angkut dan pindah barang memalam buta
Iskh2

Pukul 3.30 pagi dah
Mimpi dah panggil banyak kali
Harap mimpi indah la yang hadir
Siang tadi mimpi thrill yg hadir
Berdebar - debar macam tengok wayang
Bezanya aku jadi pelakon gak dalam tu
Hohoho
Tapi, ending dia tergantung
Haish

Pukul 3.30 pagi ~

2 comments:

Shukri Mohd Ali said...

pukul 3.30 pagi...bukanlah aneh jika ada yang masih berjaga pada zaman ini (^_^)

alien said...

sampai uma kol 2 lebe
pastu g sampai opis kol 830
hohoho

aku kol si drebar, dia plak marah suh aku balik