03 August, 2010

alien: apekah ?

Duduk - duduk petang - petang sorang - sorang
Rileks je dan tenang
Tengok depan tarik napas dalam - dalam

Kadang membaca buku menonton TV
Terfikir - fikir

Terasa aku bukan aku yg sebenar
Terasa down useless pelik
Rasa macam kalah perang pun ada
Rasa macam hilang barang pun ada
Serba serbi tak menentu la

Tadi duduk tenang - tenang sorang - sorang
Skang dah buntu tak rileks tak aman
Dah tak boleh tarik napas dalam - dalam
Nanti sebak
Uish

Satu masa dulu, aku adalah semangat
Menabur aura di merata yg meminta
Tidak peduli sesiapa
Ambil la aura ku tak perlu pinjam
Ambil sebanyak mana yg kau perlukan

Tapi kini, kau sentuh aku kuat
Aku bimbang akan pecah
Berkecai berselerakan mencederakan


"Tak kan dah mengalah kot..."
Aku cuba membisik kata semangat membangkitkan sisa - sisa perjuangan yang hampir pudar, hampir tiada. Berharap juga unsur luar hadir membantu membaja dan menyuburi semangat yg hampir kering layu.

"Hidup perlu terus..."
"Hidup satu perjuangan.."
Antara cebis kata yg menerawang dan berputar putar dalam minda setiap kali semangat hampir gagal. 

"Come on .. !!! "
Suara dari sudut dalam minda

Aku cuba bangun dari kecaian yang berselerakan
Aku akan cuba
Walau tiap kali terbina akan berkecai juga