08 August, 2010

alien: bunyi jam

Tik tik tik tik

Bunyi jarum jam bergerak jelas kedengaran di malam yg hening
Sambil di selangi bunyi cicak
Cengkerik senyap je malam ni
Tidor awal agaknya

Tik tik tik tik

Kalau jam tu tiada bunyik ertinya perlu cepat tukar bateri baru
Keh keh keh

Sambil menunggu mata kuyu
Sambil menanti panggilan mimpi
Aku melayan YM dengan kawan aku ni
Hanya perbualan berbasa basi

Dan dia membuka kisah jodoh
Kebetulan sama kisah dengan sorang rakan aku
Mak dia dah sound suruh kawin
Dah bagi time frame
The problem, belum jumpe calon

Tik tik tik tik

Jam bunyik lagi
Tandanya aku masih di alam nyata le
Hehehe

Dalam soal ni aku tak leh campur la
Kalau drg da ada calon mudah
Kalau takde calon perlu carik
Sambil cari cuba berdiplomasi dengan mak la camne
Mintak extra masa
Huhuhu

Tapi kenape mak yang desak?
Ayah?
Entahlah
Kata orang kalau hensem, cun melecun mudah dapat jodoh
Kata orang la
Sejauh mana benarnya aku tak pasti
Kan jodoh dan ajal tu rahsia Tuhan
Jadi kena la usaha kalau nak dapatkan jodoh
Doa mintak didekatkan jodoh
:D

Tik tik tik tik

Jam bunyi dengan kadar yg seragam
Kepala aku pulak da pusing
Oh ye, esok nak ke opis
Urusan pemindahan barang ke opis baru

Mimpi dah panggil dah ni
Tak boleh tangguh- tangguh lagi

Semoga dua orang kawan aku tu didekatkan jodoh la ye.
Amin ~

2 comments:

Shukri Mohd Ali said...

orang cakap detik jam tu kadang-kadang boleh tarik perhatian makhluk ghaib. hehehe =D

alien said...

uish~
jangan macam2
ni yg na tukar jam digital kat dinding tu