13 August, 2010

alien: murtabak untuk semua

Salam Ramadhan kawan - kawan
Semalam kenduri murtabak Sijangkang + Kelana Jaya
Ada Lapan murtabak semuanya untuk ditelan keluarga
Lapan murtabak untuk semua ~
Lime orang je semalam, kakak aku berbuka kat luar katanye

Tiada kuih lain murtabak semata
Hidangan lain; ikan cencaru masak sambal, sayur kubis, kurma
Masa buka jarang telan nasi
Jadi telan murtabak aje

Nasib airnya berbeza
Lai Chee Kang
Laici
Teh bunga
Sirap Limau
Teh Woo
Air kosong
Pergh~ Nam jenis air
Pening jugak nak tengguk mana dulu

Camne bulih kenduri murtabak?

Semalam aku ngn si kurus pergi bazar Kelana Jaya
Aku kalau pergi bazar mmg takde idea nak beli apa selain popia basah je kot.. tapi aku tak beli popia pun
Mengikut lazimnye, ktrg akan jalan hingga hujung pasar sebelum membeli apa yang terdetik di hati
Si kurus memang nak membeli murtabak katanya
Aku yg dah takde idea pun tak pikir banyak pun follow la beli sama, popia je kang busan pulak.. tukar selera la kan
Pastu beli la dua jenis air, semalam kan panas sgt

Sampai rumah mak tanye.

"Ko beli kuih ape?"

"Jangan beli murtabak sudah.."balas adik aku.

Aku yang pelik membalas "Murtabak la.." sambil dalam hati aku musykil dan ter tanya-tanya.

Mak aku gelak.

"Sama la, org pun beli murtabak.." kata adik aku.

Aku pun mengangkat tudung saji. Ternyata ada 4 keping murtabak yang dah dipotong di atas pinggan yang dibeli adik aku di bazar Sijangkang.

Aku gelak sama.

"Kenduri murtabak la hari ni.." aku cakap kepada adik aku.

Dan semalam aku kenyang nam jenis air dan juga murtabak.
Alhamdulillah
Burpp~

2 comments:

Shukri Mohd Ali said...

hohoho...bestnya!

alien said...

agak bestla
kenduri mertabak