10 February, 2010

ALIEN say: Akhirnya.. aku memilihnya

Pernah tak korang alami.. bukan Dejavu. Bukan mimpi seram. Bukan juga kena marah mak ayah. Bukan juga pergaduhan antara balak-awek atas sebab yang kecil yang tidak munasabah. Bukan..


Mimpi ngeri pun bukan.. 
Sebab waktu tu terang, cerah, berangin sepoi-sepoi bahasa.. Ramai orang lalu-lalang kat sebelah aku..
Siap bunyi bising lagi. Mustahil la aku mimpi kan..

Tak mungkin juga aku berada di 'alam lain'.
Tak mungkin.. sbb bahasa pertuturan mereka yang lalu disebelah aku.. bahasa melayu ada.. cina ada.. india ada..
Sahih la aku kat dunia realiti kan.
Hehehehe

Aku jalan menuju fridge.. peti sejuk kat tujuh-sebelas
Melihat-lihat. Dalam hati nak membeli air tin, kasi hilangkan dahaga. Sambil menyedut udara di luar kedai tujuh-sebelas tu.. aku tak isap rokok ye..

Tengok-tengok.. terdetik nak beli air sengkuang cina yg F&N tu. Kononya nak mencari kelainan la kan. Tukar selera..
Tengok dari pintu ke pintu.. tak berjumpa.
Lepas tu, bercadang untuk mengambil perisa laici yg ada nata tu. Terpandang air kegemaran, teh chrysanthemum.. teh bunga kekwa tu.. susah nak mengeja dalam B.I.. dah berbelah bahagi..

Berdiri lama.. fikir-fikir.. antara dua, yang mana best.. err..
Tak terambil-ambil.. macam nak selesaikan soalan persamaan Quadratik.. perlu masa..
Memang agak lama aku berdiri, buntu.. tak pernah-pernah aku mengalami situasi camni.. berminit-minit jugak la. Sekejap-sekejap mata ke air tin laici, sekejap-sekejap menjeling ke air tin teh bunga..
Ahh...
Nak membeli air pun memakan masa yang lama. Apa dah jadi.. ?? 



Baik aku lepak pantry je tadi, teguk air kosong. Ah... apa susah sangat ni. Hoh
Dan... aku memilihnya... Teh Bunga Kekwa..
Aku berjaya membeli air tin berperisa Teh Bunga Kekwa dari kedai tujuh-sebelas tu.
Punyalah lama, macam nak memilih ikan segar di pasar. Ni baru nak membeli air, kalau nak mencari calon camne? Lagi haru la kot.. kekekeke..

Perkara ni terjadi pertama kalinya di kala aku buntu.
Hahaha.. aku namakan ia :"sindrom buntu"..atau nama sainstifik die.. errr, abaikan la.. 
Cam doktor pakar la pulak kan.. tapi skang aku dah tak buntu. Aku ok..ok.. 



*gambar diambil dari website F&N

2 comments:

sharamli said...

sy pulak yg jadik buntu..............

faezah said...

tu namanye anassengallonnn