24 October, 2008

Bravo to all bloggers..

Bravo kepada semua bloggers di Malaysia mahupun di luar negara. Samada menggunakan laman blog spot, word press atau hosting yg berbayar. Sambil anda berblog atau melayari internet anda menjana pendapatan menggunakan iklan dari nuffnang seperti di blog gua ni, atau korang boleh menggunakan google adsense. Pengiklanan menggunakan adsense nie, gua masih dalam prosess pembelajaran lagi. Kira gua nie status masih rookie. Heh.
Gua salute kat korang semua yg berblog di alam maya ini. Bagi gua, ia ibarat wartawan di dalam internet. Melapor segala macam perkara dari ilmu, berita sensasi, pengalaman, menghebah jualan dan bermacam-macam lagi. Kira berblog nie xde la boleh di kategori sebagai aktiviti x berfaedah. Sebenarnya ia adalah suatu aktiviti yg berfaedah dan bagus. Disamping melatih kita belajar ia ia membiasakan diri kita untuk menaip dan berfikir dgn pantas kita boleh guna saluran yg ada untuk menjana pendapatan sampingan. Tapi ramai org yg bagi gua still buta kot, drg memandang rendah dan memperkecilkan sesiapa yg berblog nie. Drg x sedar ramai yg dah berjaya menjana pendapatan dari aktiviti ini. Kunci dia "usaha tangga kejayaan". Yelah kan, manada kejayaan datang bergolek. Kalau korang nak tahhu lebih pasal rahsia mendapat pendapatan melalui aktiviti berblog nie, rajin2 la g jengok blog saudara Irfan Khairi dan saudara Noorizam Shah. Banyak lagi la, kalau korang korang rajin mencari.
Peluang ada dimana-mana. Cuma usaha yg menentukan kejayaan kita tue. Zaman sekarang ramai org melayari internet untuk mencari maklumat, membeli barang, membayar bil serta urusan-urusan lain. Inilah peluang anda, gunakan blog anda sebagai salah satu sumber anda menjana pendapatan. Bagaimana caranya? Anda boleh menarik perhatian pengunjung atau traffic dgn menjual barang, perkhidmatan dan pelbagai lagi la. Ikut kreativiti anda. Biarlah org yg tidak tahu memperkecilkan anda, asalkan poket anda berisi. Apabila mereka tahu, mereka akan merasa kecil di mata anda. Cam "Sweet Revenge". Heh..Jgn berdendam atau berniat membalas ye kawan-kawan sekalian. Tak elok. Okeh, pape pun gua nak ucap :
Salute To All You Bloggers !!
~kerana menjadi diri anda~

2 comments:

Unknown said...

yo. aku blogging saje2 jer. saje nk kongsi info ape yg aku tau ngan visitors tu. ader gak yg aku wat sendiri. ader yg aku cilok orang nye, ader gak yg aku modified orang nye. ape2 pon, yg penting kite syok sendiri. keh keh keh.

kalo ader mase jenguk la blog aku. kalo ko ske, sile2 la jadi fan kt belah kiri tu ek. trime kasey.

alien said...

yeah..
tak kisah r blogging utk aper..
pape pun aktiviti baik utk minda..
hehehe
tambah ilmu