24 September, 2010

alien: stranger V4

"Eh, macam kenal"
"Confirm ni..tapi.."
Aku bermonolog ketika imam sedang beri tazkirah sebelum waktu zohor
Tak jauh dari tempat aku bersila aku terlihat suspek pun bersila
Kali ini berbaju melayu coklat cair

Entahlah
Kali ini aku dah malas utk cuba membongkar siapa suspek
Baik aku tumpu ke khutbah Jumaat tentang kisah Palestin

Dan ..

Untuk kesekian kalinya aku terlihat suspek duduk nun di hujung
Membelakangi aku
Sedang berborak dengan seseorang
Aktiviti biasa: makan

Nak diterjah ..
Tak elok terjah orang tengah makan, tercekik nanti
Ditambah dengan peratusan kemalasan aku
Aku mengambil keputusan untuk menjauh: balik office
Sambil melangkah, aku berdoa agar suspek di beri petunjuk pada hari Jumaat yang berkat ini
Insya`Allah

Entry berkaitan:
1. Stranger
2. Stranger V2
3. Stranger V3


2 comments:

gadisBunga™ said...

lain kali tegur aje. tak kisah la kenal atau tak.... :)

alien said...

baik incik