05 September, 2010

alien: malam - malam

Lagi beberapa hari Aidilfitri akan menjelma
Bermakna bulan Ramadhan juga tingga beberapa hari akan meninggalkan kita
Juga bererti tinggal beberapa hari lagi untuk membayar zakat
Ia bermakna beberapa hari lagi takbir memuji kebesaran Ilahi akan bergema pada pagi hari

Sudah terbayang aku pulang dari tempat kerja pada malam terakhir ramadhan
Menikmati angin malam terakhir sebelum hadir Aidlfitri pada esok harinya
Melihat langit dan mengucapkan salam terakhir kepada bulan yang mulia

Beruntung aku kerana kampung halaman aku tidak lah jauh ke utara mahupun selatan seperti mereka yang lain. Tidak perlu aku bersesak di jalan raya untuk pulang ke kampung halaman.
Ini adalah kisah pada masa ini.
Pada masa depan tidak tahu lagi.
Sapa tahu mungkin kampung mertua di kutub utara, selatan Australia atau timur New Zealand .. mungkin

Tengah berkira - kira untuk mengambil unpaid leave selepas hari Malaysia pada 16 September ni.
Masih berkira - kira ...
Annual leave aku berbaki 1/2 hari, terpaksa lah ambik unpaid leave
Nasib baik bos boleh konsider bab-bab cuti ni walau selalu salary lambat masuk
Adehh

Kepada yang balik jauh - jauh tu
Yang menaiki train, bas, aeroplane, kapal laut, jalan kaki, motosikal
Berhati - hati la di mana anda berada
...

8 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

balik kampung balik kampug... lagu sudir berkumandang

Selamber Rock said...

selamat hari raya...

alien said...

brutalsolo:
musafir di aidilfitri pun berkumandang gak.. hahaha

ju asu ra:
selamat hari raya

farwalis said...

aku balik naik bas, hooopppp!

kena standby mp3 player ni

mirachantek said...

jeles tak? aku dah balik rumah hari kamis lagi...cuti 2minggu lagi. jeles tak, jelas tak?

alien said...

frwls:
balik mana?
dgr2 kat pudu banyak tiket lebih2
macam xde org balik kg je
hahaha

mirachantek:
jgn la camtu.. tgh jeles teramat2 ni.
nak gak rasa cuti lelama ni

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

macam dah commen tadi

alien said...

HAHAHA