15 September, 2010

alien : stranger V3

Berbaju melayu kuning cair
Berseluar slack hitam
Berkopiah putih

Yeh, I can see it from the distance
Even the apperance change
I still can recognize him

Aku berjumpa lagi dengan suspek
Tapi bukan face to face
Pada ketika aku sedang mengambil wudhu'
Suspek pula mengulangi perbuatan yang sama
Pada waktu yang sama; lunch hour
Walau memakai pakaian yang tidak sama warna seperti sebelumnya

Aku perhatikan seketika
Suspek baru habis makan
Dia bangun dan berjalan menuju ke sebuah meja yang lain


"Mintak rokok sebatang.."
Aku melihat sambil berdialog dalam otak aku ketika melihat dia bercakap dengan seorang pemuda, yang kemudian pemuda tersebut menghulur sebatang rokok
Hoho

Pandai suspek memilih sebatang rokok untuk menambah rasa nikmat selepas makan

Dia berjalan ke keluar dari restoran
Berdiri seketika dan kemudian menuju ke arah bank

Dia masuk sambil tangannya memegang rokok tersebut
Yang aku sendiri tak pasti samada rokok itu menyala atau tidak
Withdraw money?
Save some money?
Who know ...

Dan aku melangkah masuk ke surau

Kelibat suspek sudah tidak kelihatan selepas itu


*Ini adalah sambungan kisah "stranger" dan "stranger V2"

3 comments:

mirachantek said...

bilanya kau nak ambush nih...

alien said...

aku masuk surau die dtg
camne na ambush~

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ajak gua sekali