22 December, 2011

alien: songlap

Kata aku:
Ia filem yang jujur. 
Antara filem berdasarkan realiti kehidupan masyarakat marhaen. 
Tiada dato datin. Peh!
Tiada plastik.
Tiada rumah besar, kereta besar.
Takde..
Yang ada Proton Saga lama. Peh! 
Baru dekat dengan jiwa.

Di bawah ini adalah poster: Songlap
 

Anda patut tonton filem ini.
Terbaik dari ladang~

Menonton filem ini mungkin akan membuat anda sedar masalah serius
yang berlaku di kalangan masyarakat kita. Isu yang hari-hari diperkatakan
orang: pelacuran, perjudian, sindiket penjualan bayi dan pemerdagangan 
orang.

Kadang terdetik di fikiran kenapa tidak kawasan pelacuran itu dirobohkan 
dahulu bukan penjara pudu itu. Hehehe.

Untuk feedback, ada yang tak puas hati dengan penamat filem ini. 
Bagi aku cantik dah penamat tu tergantung. Membuatkan penonton berfikir.
Mungkin boleh jadi topik perbualan sembang. Mana tahu.  

Untuk review dan sinopsis penuh, sila google sendiri. 

Moral cerita ini:
Sentiasalah bersyukur dengan apa yang kita ada.
Ingatilah orang tersayang. Erk.

Dan..
Aku kasi filem ni 3.5 bintang.

Pandangan aku untuk filem ini,
Tonton sekali; serius, ditambah gelak2 kecil
Tonton dua kali; serius jugak, nak buat camne.. dah ni filem serius




16 comments:

kueh bakar said...

erk.

ghost protokol.
ghost protokol.

errkk!

kueh bakar said...

erk.

ghost protokol.
ghost protokol.

errkk!

Fnd Rocka said...

erk.

sarah ali.
sarah ali.

erkk.

gadisBunga™ said...

deskripsi ko mengingatkan aku pada allahyarham yasmin ahmad.

real. logik. dgn sedikit fantasi ciptaan dia.

rindu filem dia.

sharamli said...

dah tont0n. Tapi ending macam... Ha! mcm tu la..

emarieys said...

kena tonton dulu la ni

Anak Wak Mail said...

cite ni best,,

sebab ada shaheizy sam

tak tonton lagi: rasa nak ketawa..;)

Dr K said...

gua memang benci filem melayu/drama melayu yg mesti nak ada korporat sana sini, dato datin dan iklan kereta.

encekgadis said...

effendee mazlan & fariza azlina isahak aku harap aku akan cinta songlap macam aku cinta kami the movie. aku tau aku cinta. sebab diaorang berdua ni antara pembuat cerita yang x ske mnipu.

cikceriacorner said...

tula kat paper pon kate cite songlap best..teringin gak nak tgk

alien said...

kueh bakar:
lalala~
dah tgk
dah tgk

fndrocka:
em, dia kirim senyum kat ko lah fnd

gadisBunga:
mungkin GB perlu tengok filem serius ini

sharamli:
haa
mmg la cmtu,
mcm hidup gak.. kita ta tahu apa jadi esok

MamaEma:
sila2

Anak Wak Mail:
adoyai~
gelak guling2

Daddy Ziyyad:
betul2..
aku rasa lemas ngn filem2 yg cmtu

gadis NOTA pelekat:
bg aku ini antara filem melayu yg best tahun ini.. erk, ombak rindu aku tatau a sbb ta tgk lg

cikceriacorner:
best! betul..

Firol said...

hooo ada review...nampak pun macam lain dari lain filemnya...

Cikgu Ma said...

nak tgk....tgk iklan mcm best..

bonggol unta yang ada di mana-mana

pena rozie said...

Kene tengok...

alien said...

firol:
a`ah, yg pasti filem ni bebas unsur tahyul yg melanda pawagam kala ini..
ahha~

Cikgu Ma:
sila tengok
sila

pena rozie:
kena~
kena~

Mimie.Candy Cane said...

flem mcm ni lah yg aku nak ..kisah yang ramai org tak tau..ni tak..balik2 hantu, balik hantu.3 out of 5