02 December, 2011

alien: friday thought IX

Untuk renungan bersama:

Ketika aku memohon kekuatan,
Allah memberiku kesulitan hingga aku kuat.

Ketika aku memohon kebijaksanaan,
Allah memberiku masalah untuk dipecahkan.

Ketika aku memohon kesejahteraan,
Allah memberiku akal untuk berfikir.

Ketika aku memohon keberanian,
Allah memberiku ujian untuk diatasi.

Ketika aku tidak pernah menerima apa yang aku minta,
Tapi aku menerima apa yang aku perlukan.
Allah mengetahui tiap sesuatu.


: dipetik dari papan kenyataan surau di Kelana Jaya.


13 comments:

cintailmu89 said...

alien2..
lama x dengar khabo ko..

alien said...

ado ha sini~

Selamber Rock said...

dan utk muhasabah diri sendiri yg lagha nih..

alien said...

KoQ:
hohoho
Igt mengingat amalan yg mulia

cintailmu89 said...

alien.. ko ni ada pesen ostad2 gak..
respek2..

alien said...

erk,
alhamdulillah bro..

Daddylicious said...

serahkan kepadanya semua....insyaallah.

KizZ said...

Alhamdulillah...Syukurlah kita masih ingat ya..

alien said...

Daddylicious:
Amin~

KizZ:
syukur. Alhamdulillah

Anonymous said...

Dia tahu yg terbaik utk hamba2Nya... <3

Shukri Mohd Ali said...

yeah. lain kali saya pun nak tampal sajak kat masjid la :D

Anak Wak Mail said...

Allah maha mengetahui..;)

alien said...

Cik Gee:
betul!
yakin

Shukri:
sila2..
bole berkongsi dgn ramai org beb

Anak Wak Mail:
dan kita hambanya yg lemah..