08 April, 2011

alien: terima kasih pelawat Ho Chi Minh yang pemurah

Ini adalah apa?
Atau apakah bangunan ini?
Kepada aku yang belum pernah menjejak kaki di Ho Chi Minh,
aku tertanya-tanya, apakah jenis bangunan ini.
Macam temple, macam perpustakaan, macam muzium pun ada.
Tapi setelah aku mencari di sini.

Baru aku tahu apakah dia.
Hehe.


Ia adalah Saigon Opera House menurut Dr. h4ni3.
Gambar di atas di ambil dengan tanpa izin dari blog beliau.
Keh. Keh. Keh

Saigon Opera House yang diabadikan menjadi Fridge Magnet,
adalah sebagai penghargaan menjadi orang ke-9 komen terbanyak di blognya:
tHe SpOrAdiC ChRoNiCleS oF ReGuLaR fAmiLy

Terima kasih kepada Dr. h4ni3

Lain kali bagi lah lagi.
Hehehe




3 comments:

bujal X said...

saya jeles ah~~~

Sang Harima said...

Peh, ni kalau gua komen ni dapat menda pulak?

h4ni3 said...

hahaha..
pandai pun mengenalpasti bangunan :D

ooo.. baik punye cilok, tak mintak izin pun ye!