14 April, 2011

alien: dirasuk superman

Lampu isyarat bertukar merah. Sebagai penunggang yang berhemah aku pun perlahankan motosikal dan berhenti. Aku pandang ke kanan, pandang ke kiri. Sambil melegakan sendi di leher. Sedap.

hmm ...
hmmmm ...

Aku pandang depan kembali.
Entah macamana tiba-tiba aku dapat kuasa super mata dari Superman pagi ni. Makin jelas. Makin jelas. Aku nampak bayangan berbelang-belang di balik legging hitam. Wo wo wo!!. Terjejas kesucian mata aku pada pagi yang indah itu.

Apakah !!! Urghh... mangsa fesyen.

Kepada orang di luar sana, ini nasihat aku sebagai orang biasa yang kadang - kadang kuasa Superman hadir secara drastik dalam jiwa, "..silalah memakai pakaian yang tak see through di tempat awam..". Nasib baik aku bawa moto dengan gaya yang penuh santai, selamat jiwa raga aku selepas lampu isyarat tadi. Peh.

Pagi itu juga matahari hanya mengintai sedikit dari balik awan yang tebal. Malu. Mungkin itu yang dirasakan.



19 comments:

Anonymous said...

org zaman sekarang dh xde kemaluan dah ahaks

uncle gedek said...

Anggap ia sebagai rezeki....

'boleh ke macam tu...?'

Sang Harima said...

Bengong!

alien said...

redza:
zaman makin maju ke depan
akhlak manusia makin ke belakang

gedek!:
tak boleh pakcik..
pahala kene tolak pagi2..
hohoho

sang harima:
haram ..
tak memasal

cik azeya said...

ahahhaa. rezeki tuh. pandang sekali je.

Siti Noor Aminah said...

haha. ohhh..rezeki kamu pada hari itu. ;p

Dr K said...

Kalau bulan Ramadan, kempis pahala...haha..

Ada beza TER tengok dengan MENGAMATI...:P

Anak Wak Mail said...

sepatutnya lelaki kena jaga mata..mata tu jangan meliar..wakaka..ok tak salahkan laki??hihi

Ati Masrif said...

oooooo...

pasai tu penungga motor selalu
terbabasssss....hehe

alien said...

cik azeya:
pandang banyak kali dosa ooo

GC:
erk. tu kire rezeki ke
adeeeii

Daddy Ziyyad:
erk. xde la mengamati
ter la..
ter..

Anak Wak Mail:
baiklah.
laki yg salah.
cis.

Ati Masrif:
agaknya kot.
sapa salah.
hahaha

aqish basir said...

hhaha,kelaka seyh!
sempat pndng kiri kanan....hmm....
eh dah namapk buat tak nmpk je ler...

jgn ditenung lelame,kang dpt dosa free...

hmm lain kali,kalau berhenti trfic light jgn pndg kiri kanan lagi oke! concentrate kat driving! huhu=)

Azira Mohamad said...

hahahha....saborrr je lah!
Alien, org mcm ni lain kali kalau jumpa...kita bako! kita bako! wakakakka...
cabutzzzzz...... :)

gadisBunga™ said...

kalau kamu nampak gb pakai see thru sila beritau ye..hihis!

Linlin said...

dah memang nak tunjuk agaknya tapi malu2.

Shukri Mohd Ali said...

dan menulis secara detail peristiwa itu di dalam blog ini membuatkan pembaca terbayangkan perkara itu.

dosa. walaupun sikit.

astaghfirullah.

=___="

cepat-cepat tekan pangkah.

alien said...

aqish:
yg nampaknye di depan
penunggang motosikal wanita
aish~
huhuhu

Azira:
bulih ke bakor
tak salah ke
kang polis terafik tangkap saya camne
hehehe

gadisBunga:
aaaaaa~
aaaaaaaa~

nil:
agaknya kot
hish~
kamu ni.. mengajor yg bukan2

alien said...

aish.
kome buat serba salah.
tujuan saya utk teladan kepada mereka diluar sana.
aish.

rj Etika said...

ye...saya juga seperti matahari. malu. malu dengan mereka-mereka yg merosakkan nama wanita. >.<

alien said...

aish~