02 November, 2010

alien: Hujan di November

Selak je kelendar, dah masuk bulan November
Dah nak sampai penghujung tahun 2010. Next 2011. Pastu 2012, orang sibuk havoc dunia cakap kiamat
Padahal kiamat tu di bawah kuasa Tuhan. Kita hanya dapat kenal pasti tanda - tanda nya saja
Dan sekarang, tanda - tanda dah banyak. Hanya yang 'celik' je nampak kot
Bila tarikh sebenar berlaku?
Hanya Dia yang Maha Tahu

Bermulanya bulan November dengan basah
Erk
Bukan mimpi basah. Ini basah hujan. Bahasa omputihnye "Wet Day"
Siyes, aku tak tipu. Penghujung tahun yang basah
Musim tengkujuh kembali. Macam tajuk filem je
Banjir melanda, kawasan tanah rendah di tenggelami air

Bila masuk je bulan November
Irama 'November Rain' menerjah bergema di sekeliling aku
Kelihatan si Slash memetik laju gitarnya di hadapan aku
Axl Roses pulak meneriak di sebelah aku
Pergh.. macam konsert live-lah
Siyes, aku tak tipu

Tiap kali November
Tiap kali

Apa kata korang layan sekali
Jom !!




Salam November kepada kawan - kawan !!!




4 comments:

h4ni3 said...

hujan
pagi2 berat jer nak bukak mata
malasss jer nak gi keje kan

meo alien! said...

GNR best!

Shukri Mohd Ali said...

banjir di kawasan utara dan pantai timur malaysia.

alien said...

h4ni3:
hohoho
pergi keje beb
carik rezeki utk anak2 dan masa depan

meo:
yeh, layan bro

shukri:
terengganu banjir tak
aku plan na kesana