12 November, 2010

alien: bebas sangat - lah

Tadi aku berkesempatan dinner dengan kawan lama
Berdua je, campur aku tiga
Sampai kedai makan, kawan aku terus culik kerusi mengadap ke skrin layar untuk projektor tu
Aku cakap "ciskek" dalam hati, terpaksa aku pandang pemandangan lain sambil telinga aku dengar apa pemberita cakap.

Sedang berbual hal duniawi
Aku layan otak - otak sementara menunggu makanan sampai
Tak lama kemudian, datang satu keluarga ni, duduk meja depan aku
Mak ayah dan dua anak laki sekolah tadika
Anak dia aktif, tak boleh nak duduk diam
Melompat2 je..

Kemudian datang dua orang perempuan ni
Duduk sebelah meja family dan anak - anak
Selang semeja depan aku-lah
Sorang style gaya laki, tomboy-lah kan
Sorang lagi style cam perempuan moden biasa-lah
Pemandangan yang normal dewasa kini kan
Sedangkan yang laki pun nak jadi perempuan
Oh dunia ..

Sedang enak aku sedut air sirap limau
"What..?"
Aku berhenti sekejap

Eeeuwwww ~
Tak boleh blah langsung lah
Aku tau lah Malaysia ni negara bebas
Tapi takde lah bebas macam Amerika sana tu
Iskh iskh iskh

Ini serious

Gila apa?
Buat aksi mesra ala - ala couple kat kedai makan yang ada family - family yang datang nak makan nasi
Apa mak ayah budak belum baligh nak jawap, kalau anak diorang tanya aksi yang berlaku tu
Rosak - rosak ..





11 comments:

h4ni3 said...

lenkali siram jer diorg tu dgn air sirap limau tu

Linlin said...

psl lupa dunia ni sapa y punya. tp ad ms diorg akn sedar.

Anonymous said...

budak2 skrng dh xde kemaluan..ikut kepala diorang..apa kisah org nk kata

fyzi said...

bdk2 skrg dah xder malu dah.dunia nie dah tua tp xinsaf2 lg.

Anonymous said...

eeewwwwwwwwwwww.........tolongla!!!! eiii...manusia tu jenis manusia yg mmg nak makan maki..antor balik marikh la Alien

alien said...

h4ni3:
aku dicuba lah kalau jumpe lagi

nil:
inysa'Allah moga mereka sedar

redza:
tu yg payah tu
xkisah apa org kate..
iskh3

fyziviruss:
moga mereka diberi petunjuk

aspenladylovely:
tabole lah
nnti rosak bangsa marikh kang
sapa na jawab

mirachantek said...

kalo mak aku, dah lama sound dah budak2 pompuan tu

alien said...

kan..
apelah drg

Jef Hadi said...

hei. ini dunia gua!

suka hati gua aaaa!!!


err, itu rasanya yang dorang jawab.

agaknyalah.

err..

alien said...

err..
gua igt lu yg na cakap camtu
hahaha

dunia die ker?
meh aku tunjuk mana dunia dia (sambil kepal2 tangan)

gangster tak?

Jef Hadi said...

haha.

tak gangster sangat lah.

haha.

tapi alienster ye.

err..