12 September, 2011

alien: masih ada lagi penjajah di sini

Em. Aku garu kepala bila aku belek - belek internet baru - baru ini. Mendengar dari berita di kaca tV. Tentang isu kemerdekaan negara kita.

Andai kata kita tidak dijajah dan hanya dinaungi.
Mengapa kita dikatakan merdeka dengan rundingan dengan cara demokrasi.
Apalah guna rombongan ke London untuk berunding.
Apa rasionalnya selama ini kita diajar bahawa merdekanya kita dari penguasaan penjajah.

Istilah, pejuang kemerdekaan. Bapa kemerdekaan.
Masih relevankah dipakai.

Aku garu kepala lagi.
Aish.



10 comments:

Dr K said...

ini lah yg terjadi bila ada malaun cuba buat apa saja demi kepentingan politik diri sendiri.

ahmad said...

usah dilayan kebebalan sebegitu, kalau tak dengan kau sekali bebal.
ini stok surreal punya bebal.

emarieys said...

entah apa yg perlu dikatakan..

Anak Wak Mail said...

tu la..makin lama makin merepek2..

h4ni3 said...

den pun tak paham

ape kejadah dia nak buat camtu?
supaya nama dia pulak yg disebut2 diingat2 lepas ni??? (sebagai 'bapa pembetulan fakta') heheh

Daddylicious said...

cakap2 org politik yang sedang kemaruk untuk berkuasa kadang2 mereka jrg fikirkan akibatnya kepada orang lain...yang penting apa yg mereka mahukan berada dalam gengaman!

Päk Läng said...

mungkin 31 Ogos

tu detik malaysia

dijajah

hingga

sekarang

YouSOF said...

... dan aku pun terasa ingin menggaru kepala...

YouSOF said...

... dan aku pun terasa ingin menggaru kepala...

alien said...

Daddy Ziyyad:
itu lah, pentingkan diri sndiri

nasyrun:
baik, akan aku igt nasihat itu

MamaEma:
tak perlu kata apa2
hehehe

Anak Wak Mail:
itulah, makin difikir makin mengarut

h4ni3:
mungkin juga begitu
ada rasionalnya

Bigdaddyz:
setuju dgn point bro..

Pak Lang:
itu pun mngkin
golongan muda kita pun da makin pelik

YOUsoF:
mari kita garu kepala bersama2