01 June, 2011

alien: pagi yang terbejat

Pagi yang indah
Burung-burung pun terbang berkicauan mencari rezeki
Ada yang ke bendang, ada yang ke kebun
Ada juga yang masih belum bangun lagi
Heh

Oleh kerana pagi itu indah
Aku pun memandu dengan penuh hemah
Aku bergerak mengikut kelajuan tiupan angin sepoi-sepoi
Sambil mendengar celoteh Salih Yaacob di radio
Mana tahu dia akan beri tips kepada pendengar kan
Heh

Oh, sampai tol
Tak perlu baris panjang
Eh, bukan kerana kad Touch n Go
Juga bukan sebab lorong smart tag

Aku guna lorong tunai je

Hai gadis !!
Eh, Nor Azura nama dia

Ucap aku dalam hati sambil aku hulur duit paling kecik aku ada

Dia hulur baki dan ucap terima kasih

Belum pun sempat duit baki tu cecah dasar poket baju
Gedegang !!
Ah, apa sudah jadi
Bergoyang sekejap aku rasa

Come on la bro !!
Palang pun belum bukak
..
Marah aku sendiri sambil mata melihat cermin pandang belakang

Peh, brader tu muka dah cuak gabra
Haish, kemik bumper ke.. malasnya aku..
Getus aku sendiri

Aku drive melepasi tol dan berhenti di tepi jalan
Brader tu berhenti tak jauh dari aku
Lepas periksa sana sini
Alhamdulillah.. selamat

Brader tu mintak maaf, aku salam brader tu
Aku cakap 'takpe ..'
Lepas salam je, dia blah terburu-buru
Entah apa yang dikejarnya

Lain kali hati-hatilah brader..
Bisik aku sendiri sambil melihat dia meluncur pergi



15 comments:

Anonymous said...

macam mana tahap kecederaan kete ko tu..xparah ke

Dr K said...

tersentak dari lamunan mengenangkan betapa hebatnya saleh yaakob ke bro ...ekekeke

Anak Wak Mail said...

haha..nak dapat tips dari salih yaacob ke??tips apa agaknya tu ek..hihi

Alhamdulillah selamat..=)

alien said...

redza:
xcalar..
syukur..

Daddy Ziyyad:
kekeke
tersentak sikit la jugak

Anak Wak Mail:
tips~
ala tips...
kui3

bujal X said...

tak buat stone cold stunner?

cik azeya said...

alahai baik jugak si alien ni rupenye.

Selamber Rock said...

kesian poket..nasib baik awal bulan..

eh, eh, nama toll gate girl tu mcm nama aku..hahaha

gadisBunga™ said...

penangan salih yaakob ke memasing ni? hahah!!!

Faaein Talip Roy said...

alhamdulillah tak ada apa2.. bahaya kalo ada apa2.. hahaha..

Daddylicious said...

kalau tidak ...koyak poket ..hehe

farwalis said...

lincah sangat brader tuuu

uncle gedek said...

Dia meluncur pergi?

Dia main ski, kah...?

alien said...

bujal X:
tak, brader tu pakai baju belang2(tipu je, padahal dia pakai jeket) cam ref.. nnti kene disqualified..

cik azeya:
tamau gaduh pagi2
malas

KoQ:
hehehe, xde koyak poket
syukur

gadisBunga:
kui4
tiba2 Salih jadi idola lelaki masakini

Faaein Talip Roy:
tq
alhamdulillah

daddyzkool:
ha`ah
poket brader tu yg koyak kene kerjakan

frwls:
dia cuak tu, takut kene stunner

gedek!:
hak3
terasa macam kat kutub pulak

fa-in said...

mengadu kat mak ko nas,siaplah keh2..

alien said...

wek!