30 June, 2011

alien: Yang selalu mudah kasihan kat orang, tapi jarang orang kasihan kat dirinya

Hari ini pejabat tempat aku bekerja menerima seorang pekerja baru
Junior !!
Taklah, dia bukan bekerja bawah aku
Bidang tugasan pun berlainan
Em, dia bekerja di bawah bos yang memiliki rekod memberhentikan 9 orang pekerja yang digaji di bawahnya selama aku berada di sini menghampiri tahun ke 2.

Fuhh~
Mungkin aku tergolong dalam 9 orang itu sekiranya aku bekerja dengan bos itu. Ini fakta, kenyataan yang memang tak boleh disangkal lagi.
Realitinya, aku berkerja dengan 2 orang engineer lain.
Fuhhh~

Aku harap pekerja baru ini dapat bertahan lama selagi aku masih ada di sini. Em. Harap mental pekerja baru itu kental dan padu menghadapi kerenah bos yang telah memberhentikan 9 orang pekerja yang digaji di bawahnya selama aku berada di sini menghampiri tahun ke 2.

Atau mungkin aku akan menyaksikan korban ke 10?
Apakah... mungkin dia korban bos itu yang ke 10..
Biar masa menentukan..
Err, kelihatan jahat aku berfikiran negatif untuk bos itu
Tapi, sebenarnya aku kesian 9 orang pekerja itu..
mengalami tekanan mental
Dan aku kesian pekerja baru itu ..
yang akan menjadi orang yang ke 10 mengalami tekanan mental

Harapnya tidaklah,
Harapnya...



Yang selalu mudah kasihan kat orang, tapi jarang orang kasihan kat dirinya:

1 comment:

Anak Wak Mail said...

dahsyat gila bos tu..kesianlah 9 orang yang sebelum tu..harap yang ke-10 ni bertahan..!