10 January, 2011

alien: empunya diri lagi terasa

Dalam kehangatan para blogger mengupdate kisah AJL
Meluahkan rasa ketidakpuashatian mereka tentang keputusan 'tahpape', itu kata merekalah bukan kata aku
Sebab masing-masing punya pendapat berbeza, mungkin AJL akan datang mengguna sistem undi sms .. siapa tahu kan.

Aku nak open kisah 'Raja Lawak'
Walau aku bukan big fan rancangan realiti tu
Tapi, aku ambik tahu jugak .. tengok sikit -sikitlah
Musim terbaru ni menampilkan juri baru iaitu David dan Sathia
Bob Lokman dah meninggalkan raja lawak

Sebenarnya aku agak terkejutlah
Pada mulanya aku ingat ianya gimik si Bob pada musim terbaru ini
Tapi, sangkaan aku jauh meleset .. ianya betul - betul terjadi

 Aku tengok muka bro Afdlin kat TV tu dah lain macam

"Simple macam tu aje dia pergi"
Kurang-kurang pun kasi la penghormatan bak kata bro Afdlin 

Sedangkan rakan juri pun terasa, inikan empunya diri
Lagilah terasa

Aku harap Raja Lawak perlu ambik serius tentang hal ni lah
Jadi lebih sensitif
Walaupun kontrak juri dah habis ke tamat ke apa ke
Dan nak tunjuk kepada penonton, juri tu pergi .. buatlah dengan cara yang terhormat
Walau pun Raja Lawak adalah pertandingan mencari pelawak
Dan juri mereka sporting kepala gila
Tapi manusia tetap manusia
Mereka ada perasaan




16 comments:

cikceriacorner said...

salam..
saya xfaham la nape bob lokman g mcm tu aje..pasal ape ye..

Shukri Mohd Ali said...

ini jam semua orang mahu kasi luka hari orang lain.

Anonymous said...

ntahlah xtau nk ckp apa..AJL xtgk..raja lawak pon aku x tgk

Lulu Caldina said...

x tgk raja lawak..AJL smlm pun biasa2 jer..

Dr K said...

hmmm..tak tau nak komen sebab aku mmg tak tengok Raja Lawak.

pernah sekali aje tgk dulu, aku mmg tak suka style Bob tuh..

David mana tu?
Sathia tu aku rasa aku kenal

gadisBunga™ said...

lawak lawak juga. adab kene la jaga. huuu~

sharamli said...

sedangkan kucing p0n ada perasaan..
inikan manusia...
eh

safiah sokher said...

Betul ckp Sharamli tu.Setuju2

Anak Wak Mail said...

aku ingatkan bob saja melawak je.rupanya betul..hmm

h4ni3 said...

ha'a...pelikla cara dia
ingatkan masa diorg bawak masuk sathia tu, itu bob.. rupanya orng lain daa

Selamber Rock said...

byk sgt rancangan hiburan sekrg..aduhh..

alien said...

cikceriacorner:
ntah lah, mungkin kontrak die dah tamat..
mungkin..

Shukri:
huhuhu
pedih ooo

redza:
hehehe
aku 'dgr' je
sbb bilek aku dekat dgn TV

Lulu caldina:
hohoho
xtgk AJL sbb xde geng2 otai

Daddy Ziyad:
David teo.. org kaya tu
hohoho

gadisbunga:
betul tu..
kesian bob

sharamli:
eh, eh
bermadah pulak die ye
hak3

safiah sokher:
betul2

Anak Wak Mail:
sama la cm aku
tak sangka

h4ni3:
igtkan si mamat khalid
hohoho

Ju Asu Ra:
tu la..
tak tertengok
seb baik aku bukan kaki TV

King Of Single said...

xtgk gak..yelaa kat kolej sudaa ;p

em siyes ek die tggalkan..
adeehhh pedih limpa paru2 dorang uh.bukan takat hati daa...
tol x dak alien dari zuhal?BHAHAHA

alien said...

betul2...
camne tau alien dari zuhal ni..
adoi

fyzi said...

alamak xtgk ler

alien said...

keh2
keh2