20 January, 2011

alien: dari Cradle ke dalam Grave

Semalam seorang lelaki di tepi hentian LRT Ampang Park berjaya membuat aku tersenyum walau aksinya mendapat sambutan yang dingin.

Pada ketika itu, aku berjalan keluar dari stesen LRT Ampang Park seorang diri untuk menghadiri clinic Cradle bagi menggantikan tempat bos aku yang ada meeting penting katanya. Di hadapan aku ada seorang perempuan berbangsa asing sedang berjalan. Dia dari eropah, aku tahu dengan meneliti caranya berpakaian dan warna rambutnya yang keperangan.

Muncul seorang lelaki yang berbangsa asing juga dari arah bertentangan. Dari eropah juga, setelah aku amati cara berpakaiannya sama dalam filem - filem yang datang dari sana. Dia berjalan membawa beg sandang hitam. Dia berjalan menuju ke arah stesen LRT Ampang Park iaitu ke arah kami.

Sampai di sebelah kawasan pembinaan.

Tiba - tiba, dia cemas. Seperti cuba mengelak sesuatu yang jatuh dari atas. Mungkin mengelak tukul, kayu atau batu pada fikiran aku. Dengan penuh reaksi gelabah, raut wajahnya dan aksi cemasnya. Aku memperlahankan langkah dan melihat ke kiri dan depan dengan waspada. Tiada apa - apa. Lelaki tersebut berjalan melepasi perempuan tadi dan berkata sesuatu sambil bergelak. Ceh. Reaksi perempuan itu dingin, tak melayan.

Apalah, lawak tak menjadi.
Kui kui kui.

Apa pun, Terima kasih kepadanya kerana berjaya membuat gurauan di waktu tengah hari yang terik dan mendapat pandangan serong dari seorang perempuan tersebut dan juga pandangan pelik dari aku.

Aku rasa 'joke' tu mungkin menjadi sekiranya ramai orang yang terlibat bukan hanya perempuan tersebut dan juga aku yang berjalan tidak jauh dari lokasi pergurauan.

Heh heh heh








5 comments:

zhrhtoodem said...

hahaha. konon2 ade hidden cam kot. ala2 just for laugh. ehehehehe

Unknown said...

muwehehe nape la aku takdak tempat kejadian

alien said...

zaradgreat:
hehehe
tu la pasal
pikir2 balik jadi kelakar walau lawak dia xmenjadi

JIJI YU:
keh2
keh2

cikceriacorner said...

hehehehhe...mari kita ketawa..hehehhe..
kdg2 gelagat org ni memang bleh mencuit ati n bleh krgkan stress..:)

alien said...

keh keh keh