15 April, 2012

alien: battleships

Ini pula kisah Khamis yang lepas.
"Battleships"

Ia adalah kisah di mana manusia telah menemui satu planet di galaksi lain yang menyerupai keadaan bumi dan telah menghantar isyarat untuk berkomunikasi dengan hidupan di planet tersebut yang dipanggil planet G.  Hidupan planet tersebut atau alien yang dikenali sebagai 'The Regents' telah menghantar sepasukan wakil ke bumi dan telah bertembung dengan tentera laut yang sedang melakukan latihan perang. Walaubagaimanapun, rupa alien itu bukan seperti maskot komik 3G tau.

Em,
Apa yang alien tersebut mahukan?
Mungkinkah ayam KFC atau burger McD?
Jawapan itu ada pada alien tersebut.. kih3

Jika yang telah menonton filem ini, anda pasti perasan Submarine atau Kapal Selam tiada di dalam filem ini.
Where is the submarine!! 
Oleh kerana filem ini berdasarkan permainan battleship keluaran Hasbro, submarine memang tiada dalam permainan battleship tersebut. Jadi, logiknya submarine tiada dalam filem ini.

Jadi, untuk filem ini adalah 3.5 bintang.
Oh, aku suka si Ordy yang sengal-sengal tu.
Aku juga suka part alien melepaskan peluru bertalu-talu menembusi kapal Destroyer. Peh! tidak berperike'alien'an babak itu.
Aku juga suka part alien tertipu oleh 'art of war', bak kata hero. Keh3





















Rating untuk filem ini,
Tonton sekali; mengujakan.
Tonton dua kali; terserah anda ..

: oh, untuk filem ini aku tak ajak Wadi Ar menonton sekali sbb dia tak cakap nak ikut. Hahaha!!!! 

 

7 comments:

Wadi AR said...

ok, kali ni up belanje jugak. aku mmg tggu je muvie ni

Firol said...

Alien 13 menakluk bumi pun boleh buat movie

gadisBunga™ said...

aku tunggu citer lain lah~

Rain said...

nak layan!

mirachantek said...

aku nak tonton nih.
tapi belum ada masa

mirachantek said...

aku nak tonton nih.
tapi belum ada masa

alien said...

Wadi Ar:
peh, dia up belanja plak
penganggur cam aku mana mampu beb
hehe

Firol:
boleh2, nnti alien13 bawak kuncu2 dia dari soltura..

gadisBunga:
ko tunggu cerita ape deh?

Rain:
sila!

mirachantek:
sila ajak Wadi Ar tonton sekali