30 April, 2012

alien: unknown

Entah mengapa.
Bulan sabit hari itu sangat indah pada pandangan mata aku.
Padanya seperti ada daya yang memukau lantas menggoda jiwa.
Memandangnya membuat aku terpikat padanya yang menghampiri sempurna.

Bulan sabit itu seperti ada kuasa mistik yang terpancar dan terus menerus menarik aku padanya. Bila melihatnya, aku seperti terdengar satu suara halus membisik perlahan terus ke dalam jiwa untuk menumpukan sepenuh perhatian padanya.

Entahlah. Aku sangat rindu pada bulan sabit malam hari Jumaat itu.



6 comments:

Wadi AR said...

menggoda tuu

Dr K said...

bulan penuh pun okey jugak..ahaha

zhrhtoodem said...

kemain lagi. adalah tuh nanti lepas nih bulan sabit lagi. bulan depan?

alien said...

Wadi AR:
godaan dari alam tu weh

Daddy Ziyyad:
bulan purnama ok..
tapi bulan sabit tu..
iskh2..

cikzara:
bulannya sama,
mngkin perasaannye yg lain kot

Aien Not Alien said...

rindu berlalu pergi walau bulan setia menanti :D

alien said...

rindu ttp di situla..
kui4