31 July, 2011

alien: prakata pembuka bicara

Assalamualaikum...

"Tuan puan, saudara saudari, encik cik.. dimohon pengertian anda.."

".. anggap saja kalian sedang menaiki keretapi melalui terowong gelap; gerabaknya di tarik kepala lokomotif lama dan besar, bergegar kuat dan berbau asap, tubuh kalian kuat bergegar dan terasa sukar bernafas akibat bauan yang tidak menyenangkan. Dan juga tidak dapat melelapkan mata di sepanjang terowong gelap pekat itu; berasa tegang bukan.."

".. bilamana secara tidak langsung kalian membaca entri yang berunsur negatif; hal yang membuat kalian tidak selesa samada di jiwa, perasaaan atau fikiran.."

".. dan anggap kalian sedang melalui sebuah taman indah dalam imagi kalian; taman yang subur menghijau, nun di sana pelangi yang sempurna melalui jaluran sungai jernih, unggas dan haiwan riang berkawan, membuatkan hati kalian senang dan terasa ingin mendendangkan lagu kegemaran kalian sambil melompat riang .. dengan aku sebagai pemandu pelancong kalian memandu merentasi tempat indah itu; begitu senang dan nyaman kan.."

".. bilamana secara tidak langsung kalian membaca entri yang berunsur positif; hal yang membuat kalian berasa selesa selaras dengan terbitnya rasa teruja di jiwa, perasaaan atau fikiran.."

".. dan anggap kalian sedang melalui daerah yang tenang, segalanya tenang hingga kalian tidak terasa terganggu; di jiwa, perasaaan atau fikiran.. andai entri itu yang ada terletak antara keduanya; positif dan negatif.."

"Mohon izin kalian untuk berundur diri dahulu.. telah banyak yang aku bicarakan.."

"... terima kasih kerana sudi membaca.." 




11 comments:

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

lu driver lokomotif kelas brp?kelas 24 ke 26?hehehe,,,

entri2 suci ni buat gua rasa melayaaaannnng je bile gua try byangkan apa yg lu ckp..pasal entri blog gua sume -ve.hahaha

Faaein Talip Roy said...

macam nak tulis entri terakhir je gayanya... errr..

salam ramadan kareem mr alien.. =]

mirachantek said...

sama sama ;p

Selamber Rock said...

dan terima kasih kerena memahami..

redza said...

sama-sama

Anonymous said...

hari Isnin... dan boleh menulis begini? fuhh respek

Faaein Talip Roy said...

nak baca lagi...

gadisBunga™ said...

ahh...rasa tenang.

hipnosis ke?

cikceriacorner said...

rase nak tdo..hehhe..xde la acah aje..

FarhanaLicious said...

eh.. kenapa ni.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

gua sebab lalu gua mintak maaf bebanyak