28 July, 2011

alien: melankolik itu milik aku

Melankolik membuai aku lagi, malam itu
aku menarik nafas dalam sangat dalam
memaksa rasa itu membenam jauh ke dasar jiwa
lalu aku melepaskan sisa nafas dengan kasar
rasa pedih tiap kali ia melalui tenggorokan
hampir saja merentap jiwa yang halus

Aku tarik kembali nafas sedalamnya
walau aku tahu perasaan pedih aku alami
hampir saja menyentap luluh hidupku
dengan memori yang pedih
aku mengulang menarik nafas dalam
kali ini lebih dalam dari tadi

Aku membiarkan semuanya berlaku
yang telah berlaku atau yang mungkin berlaku
aku telah cedera lagi malam itu
malam sebelumnya dan sebelumnya
hingga dah terbiasa telah lali
apa aku nak kisahkan lagi

Aku cuba untuk tertawa kali ini
tertawakan diri sendiri yang selalu tewas
sudah aku cuba tapi tiada daya
bagaimana boleh aku ketawa lagi
tolong khabarkan pada aku caranya

Ah, biarkan saja melankolik menemani malam aku
membuai aku lena disulami rasa derita
mungkin melankolik itu memang untuk aku



28.07.11, 12.15am