02 May, 2012

alien: bukan seperti di fikiran

Seorang budak perempuan seusia 12 tahun menjadi penjinak ular.

Itulah patah kata yang keluar dari pembaca berita di tv1 tadi pada penghujung rancangan tadi yang berjaya menarik perhatian aku.

Huh. Sungguh saspen. Power budak perempuan tu!!
Terdetik dalam hati aku-lah dan aku tak sabar untuk melihat visual.
Dalam kepala dah terbayangkan dia bermain dengan ular tedung dan ular kapak.

Seketika kemudian visual pun dimainkan.

Erk.
Jatuh menjunam tahap keterujaan aku.

Yang kelihatan adalah seorang budak perempuan bermesra dengan seekor ular sambil membuat kerja sekolah. Ular yang dibelai dan dipegang itu adalah ular sawa batik, tiada kelibat ular yang lain. Hurm.. bolehlah..


Lelaki: Ala, comey-comey~
Jerung: Sumpah bang, saya bukan ular air.. Arghhh!!




 

5 comments:

Aien Not Alien said...

tajuk seharusnya gempak...selalu begitu bila tang isi??? hmmmm

mirachantek said...

kenapa? ular saa batik tak ganas ke wey?

Faaein Talip Roy said...

ular batik.. ia cantik!

alien said...

Aien Alien:
hehe,
biase mmg camtu

mirachantek:
ular sawaliar ganas gak time dia lapar..time dia kenyang ok ja, lgpun ramai dah buat pet.. kawan aku dulu ular sawa liar dia p bela dalam bilik asrama, gilee..

Faaein Talip Roy:
a`ah..cantik n buas

Rain said...

tatutnya saya ngan ular and haiwan haiwan eksotik ni . kata gadis 21 tahun tersebut

:D