12 April, 2010

ALIEN say: Redah dan Terjah... its me

Ehem..
Its been a while.. no English entry.

World with no boundaries.. that what we called the internet.
We can get any information with only single click.

Yeah.

All people around the globe, could access to this page. This blog. No restriction to outsider.
Everyone can read what I`ve wrote. They can comment, express their view.. argue or what so ever with me. They not obligate to given approval on what I`m wrote.

Heh..
Because of the global world. It also not obligate me to write in foreign language.
Malay in my mother tongue.. hehe
For those didn`t understand Malay language. They could open google translate for help them to understand what  the content of my blog.

Welcome !!!

Segmen terjah ini bukan lah segmen Terjah, Encik Nas Ahmad.
Ini adalah terjah.



Pagi itu hujan.
Cuaca yang sejuk dan gelap menjadikan aku ragu-ragu untuk meneruskan misi terjah.
Aku bangun dan melangkah dengan berat. Mandi, Solat dan menyiapkan diri.

Aku duduk seketika.
Redah hujan atau batalkan niat dan rancang plan yang lain.
Jarak yang mencecah 50km hampir merencatkan perancangan aku pagi itu.
Aku menyarung boot dan mengenakan baju hujan jenama Givi.
Terjah..

Sudahnya hampir ke tengah hari aku menduduki exam dengan kasut yg lembab.

Kesejukan pagi itu tidak mampu menghalang aku mengharungi exam dengan penuh semangat sekali walau banyak jawapan yang aku berikan amat merapu. Hek..
Insya`Allah.. aku dah berusaha.. tunggu je la keputusan macam mana.

Kerana ini adalah Terjah dan kurang persediaan rapi. Aku tertinggal benda yang amat penting sekali.
"Pemadam" ..
Ini kerana jarang sekali aku mengguna pemadam setelah memasuki alam pekerjaan. Biasa menulis pakai pen, kalau tidak pun menaip menggunakan laptop. Pemadam... tersisih..

Terima Kasih kepada orang di sebelah kerana memberi pinjam pemadam "Faber Castle" hitam yang telah terpotong menjadi dua pada zahirnya. Separuh lagi tidak diketahui telah hilang ke mana, mungkin adik dia atau kawan dia ambil. Mungkin...

Dan org di sebelah aku menggunakan pemadam "Faber Castle" putih yang baru di buka pembalut plastiknya.
Heh..
Terima Kasih....

2 comments:

sharamli said...

hu3..insyaallah berjaya.....

tu la..baru tau pentingnya pemadam..ha3

alien said...

sharamli: mekasih.. len kali terjah kene buat persedian rapi dulu