25 June, 2010

ALIEN: Menerawang

Dulu aku suka melukis.. tapi bila pegang kertas dan pensel, ilham tidak datang.
Tapi bila ilham datang semangat melukis pulak tiada. Err
Suka melukis pemandangan.. 
Kadang-kadang lukis gambar potret kot yang selalu tak jadi bila sampai bab tang mata hidung dan mulut, maka terhasil lah orang tiada muka.. gambar komik Hong Kong pun penah.. 
Melukis untuk menenangkan jiwa sewaktu belajar dulu.

Tiba-tiba, aku minat menulis kata-kata puitis
Bukan lah kata-kata jiwang
Lebih kepada tentang alam.. kisah tentang kehidupan.. 
Orang kebanyakan cakap, sastera la kot.. entahlah. Sasterakah aku?
Sasterawan dalam Malaysia pun aku tak berapa tahu.. erm..

Dari penulisan tu datang ilham untuk menulis manuskrip pulak
Ada beberapa idea yang belum terzahir lagi
Ditambah semangat mengadap laptop yang menipis
Err.. memang sukar menjadi penulis ni kan. 
Komitmen perlu tinggi dan mantap

Aku tengok list post aku da cecah 200 kot
Semua kisah mengarut 
Kah2
Tiada kata-kata puitis pun.. kalau ada sikit je kot
Tiada lukisan hasil tangan aku pun
Semua mengarut
Ish..ish.. ish..

No comments: