30 June, 2010

ALIEN berceloteh : Lipas tiada kaki

Recently tu cakap bahasa Inggeris.
Baru-baru ini pula cakap bahasa Melayu.

Jadi aku rasa macam menjadi lipas kudung pulak akhir-akhir ini.
Bukan kehendak aku, tekanan kerja yang datang ibarat pasang surut air.
Boleh lemas jugaklah kalau air pasang. Tapi bila air surut, macam-macam boleh kita dapat.
Korek selut jumpa kerang, siput.. ikan pun ada.
Iskh2..

Aku dah mengharungi air pasang ni, skang tengah tunggu air surut beransur-ansur.
Letih la kalau hari-hari balik lewat, esok masuk awal.

Ada juga aku cuba bina rakit untuk ke bahagian yang lain.
Tapi bahan-bahan belum cukup.
Terpaksa mengharungi pasang surut air yang aku sendiri pun tak tahu berapa lama aku dapat tahan.

Letih kalau kerja ini asyik dikerjakan.
Ada kawan aku sorang tu asyik cerita kisah masalah dia, aku penat nak paham masalah dia.
Kadang aku cuba lari dari dia untuk meregangkan otak aku yang sarat ni. Bukan la lari macam marathon tu.
Makna lari ialah mengelak dengan memberi alasan la, untuk refresh balik minda kan.
Kita perlu juga masa untuk diri sendirikan.. rehatkan diri, buat apa kita suka kan..

Pada aku, bukan aku tanak kongsi masalah aku kat dia pulak, dah dia pun bermasalah malas la aku nak tambah masalah dia kan.
Keh-keh.. baik aku selesaikan masalah aku sendiri.

Ada masalah gelak.. senyum
Kadang baca komik main PS tengok tV..
Kasi rehat sikit otak, asyik bekerja selesaikan masalah org lain je.
Kang terkehel otak susah la aku.. hehehe

Tapi skang ni aku tengah pikir satu masalah jugak.. tentang masa depan..
Fikir.. fikir..

No comments: