30 June, 2010

ALIEN : Cereka Masa Depan

Petang semalam ketika gerimis di waktu senja.
Aku berbicara dengan Sars (nama samaran). Bukan penyakit Sars tu, ni nama samaran je.
Iras-iras nama pena la.

Tatkala menunggu ketibaan kawan aku yang sorang lagi.
Terpacul soalan dari sars ni.
"Amacam plan? kata nak bukak Futsal Centre sama-sama"
Aku pun membalas
"Kata nak work on paper work.. dah masing-masing senyap"
"Kos tinggi tu.." aku menambah.
"A'ah.. mau cecah RM 500k jugak, sbb kawan aku penah cerita" balas sars kembali.
"Apa kata bukak restoran style mamak?" dia mencadangkan
"Ada satu kedai mamak area tempat keje aku nak tolak dalam RM100k...complete set siap pekerja dia sekali.." dia menambah

Memang dah mencongak dalam jiwa untuk buka perniagaan sendiri, cuma masih berkira-kira untuk menceburi bidang perniagaan yang sesuai.

Ada jugak kawan sekolah lama nak form partnership untuk bisness consultant secara kecil-kecilan.
Mungkin tahun depan akan bermula agresif?
Masih dalam perancangan dan pertimbangan.
Perlu kaji potensi dan peluang. Jika outcome bagus, why not give a shot kan.

Dalam diri dah meronta-ronta nak merasa hasil kejayaan sendiri.
Lagi pun sampai bila kita nak berkhidmat untuk kejayaan orang lain, perlu juga usaha untuk kejayaan diri kan.
Insya`Allah..

2 comments:

Firol said...

bagus ada simpan cita-cita...kena kerja keras kawan dan serius

alien said...

Insya`Allah..