21 December, 2013

alien : kau tumbuklah muka ini

Bila ia tiba, itu yang membuat aku tidak merasa selesa. Seperti adanya serangga halus merayap ke seluruh tubuh. Ingin dibuang tapi tidak kelihatan satu ekor pun yang dikatakan serangga itu. Tapi kau tetap merasa pergerakan serangga itu. Kau dapat bayangkan perasaan ketidakselesaan itu kan.

Ingin aku bisikkan kuat, katakanlah terus kepada aku. Atau pun kau genggamlah tangan itu, lalu, kau tujukanlah satu tumbukan keras yang bertalu - talu ke muka aku.

Biarlah pecah muka ini. Biarlah darah itu terpercik dengan paksa. Biarlah. Biarkan aku pengsan seketika sebolehnya atau koma untuk jangka masa lama.

Dengan itu, rasa tidak selesa itu bolehlah menjajah seluruh tubuh tanpa aku sedar.

1 comment:

Faaeinz said...

ada makna tersirat di sebalik yang tersurat.

nak aku tumbok muka ko?
hehe.