20 July, 2013

alien: orang tingkat pertengahan

Bila malam tiba, sunyi. Aku pun teringin berpuisi. Puisikan tentang jiwa. Ingin aku hadam '3 keping hujan', tapi, '3 keping hujan' ada di dalam kereta. Oleh kerana malam yang sunyi, aku jadi malas untuk mengambilnya. Biarlah '3 keping hujan' menemani kereta aku malam ini.

Aku tertarik padanya kerana penampilan kulitnya yang ringkas. Bersih dan tersusun. Ok. Tinggal seketika hal buku itu. Sambung semula perihal jiwa yang ingin berpuisi ini.

Aku ini orang biasa
perihal aku biasa saja
tiada yang mahu tahu
tiada yang ingin tonton
tiada ..

Kamu pula sebaliknya
semua tentang kamu itu
luar biasa ..

Ayu nya kamu
manakan padan dengan aku
yang biasa - biasa sahaja

Sopannya kamu
indah di mata mereka
lagi indah pada aku

Tutur kamu
mampu memenangi ribut
menjinak laut yang liar

Apakah tara kamu dan aku?

Aku orang biasa
hanya bermimpi
sama dengan lainnya
sejak awalnya
sejak tahun tahun sebelumnya
untuk selalu ada dengan kamu

Kamu membara semangat
orang biasa seperti aku.

: kosong satu kosong dua minit pagi, Sabtu, dua kosong Julai dua kosong satu tiga.

2 comments:

ZR said...

dilamun cinta kah...2-3 kali entry puisi aje nmpkye

alien said...

Kehkehkhe