15 December, 2010

alien: misteri terjalin setelah menonton hantu kak limah balik rumah

Dush ..
Dush ..
Dush ..

Kata - kata yang meluncur keluar dari mulutnya

Kami berpandangan
Aku dah nak tergelak, tapi masih dapat control lagi
Aku tengok muka kawan aku, masing - masing muka konpius
Muka pelik, muka inginkan penjelasan

Kemisterian masih melanda diri masing - masing sehingga kini

*Ini bukan kisah gaduh ala - ala filem tamil/hindustan yang ada bunyi "Dusyum-dusyum tu"

---------------------------------------

Semuanya bermula pada petang itu,
Aku tiba awal. Kawan aku yang berdua tiba lewat. Yang sorang lagi keluar opis awal.
Ini semua gara - gara Mamat Khalid punya filem, Hantu Kak Limah Balik Rumah
Masing - masing menggagahkan diri menerjah wayang di shopping kompleks di Subang, walau luka di kaki masing terasa sakit. Sengal badan masih melanda, tetap gagah !!. Semangat hantu dah meresap dalam jiwa la ni

Macam biasa lah,
Kalau dah gelak - gelak mesti haus
Sedikit sebanyak terasa la pedih perut, lapar ..
Jadi, masing - masing pun setuju untuk makan malam di sebuah kedai Thailand ni
Sekali - sekala layan masakan Thailand-lah pulak

Jeng, jeng, jeng (muzik latar)

Order, makan, minum masih macam biasa
Kenyang pun macam biasa, belum tahap tergolek macam ular sawa


Mana misterinya? (mesti korang tanya camnikan)
Ni part yang misterinya (aku jawab balik)


Brader thai tu datang ke meja
Dia berdiri tegak jugaklah macam budak sekolah berdiri di perhimpunan sekolah
Dia berdiri kat sebelah kanan aku, pegang buku nota kecik ada terselit pen
Warna pen tu aku tak check lah pulak

Dia berdiri lalu menggerakkan tangannya
Dengan wajah yang selamba
Dia menggerakkan tangan dengan perlahan sambil membuat gaya seperti menangkap sesuatu di udara dengan tangan kanannya dan kemudian menggenggamnya
Tiap pergerakannya di tuju ke atas pinggan yang kosong

"Dush .." 

Sambil menggenggam tangan dia menyebut perkataan itu
Oleh kerana ada empat pinggan
Maka, ritual pergerakan itu pun berlaku empat kali diselang seli dengan perkataan

"Dush .."
"Dush .."

Kemudian dia cakap, "Dua puluh enam ringgit .."



Aku tengok kawan aku bertiga dah ternganga

Aku pulak menahan gelak
Lawak Hantu Kak Limah tak habis hadam lagi dah muncul satu lagi lawak versi Thailand depan mata aku pulak

Hadei ~


*Jangan tanya aku kenapa brader Thailand tu cakap "Dush..."


9 comments:

Mimie.Candy Cane said...

hahaha..sound effect tu penting tu..

sana sini orang ckp sal hantu kk limah..lambatnye cutiii....

Rozita said...

ha ha ah..Dush

Anonymous said...

brader tu tangkap hantu tuuu ko je yg xnmapk

alien said...

mimie.candy.cane:
sound efek tu yg kelakar
hadoi~

Rozita:
aagagagaga

redza:
uiksh
ngeri la pulak
takan die tangkap hantu kat pinggan beb

h4ni3 said...

tu memang cara dia mengira dgn pantas kot??? hahaha

Faarihin said...

hahaha.. pengaruh dari hantu kak limah sangat kuat...

alien said...

h4ni3:
mungkin jugak
first time jumpe org mengira camtu
hadoi~
nak tergelak

Faarihin:
keh keh keh

fyzi said...

ada rakam x.hihihihi

fa-in said...

knp brader thai tu ckp dush2? haha