21 January, 2013

alien: siapa punya idea-lah ni

Ahduyaiii...
Ni siapa punya idea la ulas EPL live kat radio guna Bahasa Melayu.
Seingat aku, baru bulan Disember lepas aku dengar ulasan tu dalam bahasa original dia; Bahasa Inggeris. Malam ni dia alih bahasa pula dah. Bukan tak boleh. Kalaulah bahasa dan cara ulasan dia cantik, sebutan dia jelas dan tersusun, sedap lah juga didengar.

Ini, bahasa dia terabur sana sini.
Ulasan pun kelam kabut. Hilang terus feel.
Cuba bayangkan si pengulas mengulas dengan  menyebut perkataan satu patah satu patah dengan nada suara yang hampir kehabisan nafas (seperti semput) ketika situasi perlawanan genting.

Juga tak lupa menjerit tak tentu hala.
Oh! sungguh menjengkelkan.

Berpeluh aku dengar pengulas tu habiskan ayat dia.
Tak senang aku drive kereta. Ke kanan, ke kiri.
Sekejap laju sekejap perlahan pemanduan aku.

Tenang! Tenang! Tenang!
Selamba aku jerit kepada pengulas tu tiap kali pengulas itu semput.
Tapi jerit dalam hati je lah.

Ntah apa-apelah.
Menyirap aku.



6 comments:

Unknown said...

Sabarr...... nasib baik awak ok kan ... kalau tak tak pasal2 jer bawak kereta ke kiri ke kanan...

Dr K said...

Memang macam bangang kan? Dan mmg stail pengulas sukan kat Malaysia, especially bila ulas bola...sgt terabur, terjerit..

gadisBunga™ said...

hahaha!!! baik tengok doraemon dengan sinchan!

theorangelily said...

haha padan muka kau

jeBateja said...

Nasib baik aaa...kawe tak minat BOLA....ahakz

alien said...

MystoryPic:
hee, mmg sabar. Siap tergelak2 dgr pengulas tu semput.

Daddy Ziyyad:
kan, membunuh perasaan excitement tu kan..

gB:
keh3,.. yg tu mesti

theorangelily:
selambe ko memadankan aku..cis

jeBateja:
nasib baekk kat ngko..
haha