24 January, 2013

alien: the last stand

Hui,
Lama tak buat review filem kan.
Last aku review filem melayu, S.A.M. (click sini)

Kala org sibuk menonton "The Impossible", aku pula memilih filem aksi.

Kali ni filem arahan mamat Korea, Jee-woon Kim yang bertajuk "The Last Stand"
Star dia Arnold Schwarzenegger, Forest Whitaker dengan Johnny Knoxville.
Kalau si Arnold dengan si Forest ni familiar-lah.
Si Johnny ni xpasti aku pernah tengok dia berlakon ke tidak.

Kisah dia simple, tak berbelit. Mudah sangat difahami.
1. Penjenayah terlepas dari FBI
2. Angkara org dalam.
3. Tokan masuk ke Sommerton Junction untuk lari ke Mexico, di mana Arnie Sheriff di sana.
4. FBI dan SWAT tak boleh diharap.
5. Aksi bermula.
6. Penjahat tewas, hero menang.
7. Tamat.

Walaupun cerita dia simple.
Aksi tembak menembak dan selingan adegan komedi tu yang buat seronok ditonton. Haha.

Keseluruhan aku kasi 3 bintang untuk filem ini.






















Rating untuk filem ini,
Tonton sekali; mengujakan.
Tonton dua kali; terserah anda .. kalau aku tengok lagi. Syok kot tengok Arnie ni berlakon. Haha




5 comments:

jeBateja said...

Belanjo den tgk wayang wehhh..kat Alamanda....ahakz

Aien Not Alien said...

beselah citer cenggini. misti jadi hero bila FBI, SWAT, CIA, sama waktu dengannya tak boleh pakai. klise tapi best..haha

Anonymous said...

wah, musti donload ni..hahaha

kueh

Unknown said...

lama dah tak tengok wayang eh...

Skull Writers said...

the imposible saya dah tgk.. ngeri dan mengharukan.. dan happy ending..

the last stand belum tengok lagi..

review kamu macam best.. terus berkira-kira mau tengok :)


Nico Robin