21 September, 2012

alien: satay padang

Satu petang yang indah.
Dinikmati bersama kopi tarik yang mild.
Ditemani masakan enak datang dari Padang.
Itulah indah ..

Pertama kali aku makan satay ini adalah di Bukit Tinggi, Indonesia, lama dahulu.
Dan persepsi aku pada masa itu,
"Satay di Malaysia lagi sedap..!"

Baru-baru ini,
pernah kawan aku cakapkan bahawa satay padang di Malaysia lain dari segi rasanya.
Oleh sebab faktor itu, aku cuba berikan satay ini peluang kedua.
Dan dia betul, tekak aku dapat menerima.

Kedai yang aku pergi ini nama dia "Salero Minang".
Ia terletak di Jalan Sungai Keramat 11.
Senang je nak cari sebab dia terletak di tepi jalan besar.

Dah tahu tempat tu..
Apalagi, jom lah singgah pekena Kopi!
Hehehe



8 comments:

Siti Noor Aminah said...

1 cucuk berapa kupang?

gadisBunga™ said...

meh banje aku meh!

Dr K said...

wow!

saya pernah makan sate kat Indon, mmg rasanya tak sedap..sedap lagi sate kat malaysia..

tapi should give a try lah sate padang ni...maybe dah kena influence malaysia kot, tu sebab tekak kita boleh terima? :)

theorangelily said...

kehkehkehkeh, welcome to the sate padang fan club bro. nnti kite riki kat kg baru. ade org ckp satu kedai ni sodap. aku biasa bli tmpt lain.. hehehe

Selamber Rock said...

pehhh! tergugat selera nih..

Unknown said...

saya banyak kali gi Indon tapi tak pernah makan sate kat sana

alien said...

GC:
nampuluh sen..
ada kawan ckp kat kg baru murah sikit

gB:
meh dtg selangor meh
haha

Daddy Ziyyad:
kan, satay padang di sana xsedap
hehehe

theorangelily:
eh, aku baru langkah satu kaki..belum masuk lg..

xazuraxabu:
kecur air liur..

MystoryPic:
ada sedara kat sana ke?
selalu ulang alik..

Rain said...

lapar!