24 June, 2016

Terus Yakin

Apabila sendirian, ketika berbaring, duduk, berjalan, mahupun memandu kereta berseorangan. Aku kerap berfikir. Berfikir tentang jalan - jalan yang aku selusuri ini. Patutkah aku teruskan berjalan atau patutkah aku mengambil persimpangan jalan yang lain.

Jalan yang aku lalui kini agak berliku - liku. Kadang - kadang penat juga untuk ditempuh, untuk dihadam.

Untuk menghilangkan lelah, kebiasaannya aku akan berhenti seketika di kedai mamak yang berhampiran sambil menghirup secawan teh sambil memerhatikan gelagat manusia di depan mata. Kadang kala aku juga memerhatikan gelagat manusia di dunia maya yang sering kali membuat aku tertawa sendiri.

Jujurnya, kadangkala aku juga hampir berputus asa. Aku sendiri persoalkan kemampuan aku untuk bertahan lagi.

Bulan puasa bakal tiba ke penghujung dan hari raya bakal menjelma.

Semoga Tuhan Yang Maha Kuasa memberi aku kekuatan bagi menempuhi kehidupan yang semakin mencabar ini.



Sent from my ASUS

No comments: