01 June, 2012

alien: dekat tapi jauh

Sepetang di pinggir kota metropolitan,
bertemankan akbar tabloid dan segelas air sudah cukup menenangkan.
Sekali sekala tren melintasi menghiburkan petang yang serabut itu.

Bila mengenangkan hal itu kembali memang kelakar,
pentas kehidupan ini selalu bergurau dengan aku sebagai pelakonnya.
Dalam usaha aku menjauhkan dia meletakkan aku begitu dekat.
Tapi apalah erti dekat itu andai makna sebenar ialah jauh.

Dan gurauan itu telah membuat aku tersenyum sendiri.
Heh.


11 comments:

Sang Harima said...

Amboi, jiwangnya..

h4ni3 said...

melepak kat mana la tu agaknya ye?

atikah ramly said...

adamasa merasakan seperti itu juga...kadang-kadang tergelak dan tersenyum sendiri apabila mengenang kembali masa lalu yg fun...

:)

sharamli said...

Amboi

Aien Not Alien said...

kisah masa lalu yang buat dekat jadi tapi jauh selalunya.

Rain said...

kumendekat
kaumenjauh

lirik tu lirik hehe..

gadisBunga™ said...

kdg tu...jauh tak semestinya jauh.

mungkin dekat. dan mungkin lebih dekat.

begitu jugak la sebaliknya...

alin said...

=) bermakna

Anonymous said...

ade yg tersirat d sbalik cerita yg tersurat ni?

macyhumaira said...

sekali sekali mahu aku jadi penonton, atas drama yg dilakonkan aku sndiri.

niesasukasuki said...

meaningful =)